مزایای جراحی فک

مزایای جراحی زیبایی فک

جراحی فک

جراحی فک و صورت یک نوع پیشرفته‌ تر از جراحی دهان است. یک جراح فک و صورت خوب می‌تواند تمام کارهایی را که یک جراح دهان و دندان انجام می‌دهد و خیلی کارهای زیبایی دیگر را انجام دهد. یک جراح فک و صورت دارای مدرک پزشکی است و آموزش‌های گسترده‌ای در زمینه‌ی طب دندان دارد. در حالی که یک جراح دهان و دندان قادر به انجام پیشرفته‌ترین روش‌های جراحی زیبایی دهان نیست، اما هیچ محدودیتی در انواع جراحی‌های دندان که جراح فک و صورت می‌تواند انجام دهد وجود ندارد. این بدان معنی است که آنها می‌توانند کشیدن دندان، کاشت دندان، جراحی لثه و موارد دیگر را هم انجام دهند.

اگر مشکلی فراتر از دهان و دندان دارید، ممکن است به یک عمل فک و صورت نیاز داشته باشید. مثلاً اگر به ناهنجاری حفره بینی مبتلا هستید، یک جراح فک و صورت ممکن است بتواند جراحی را برای اصلاح آن انجام دهد. معمولاً جراحان فک و صورت برای معالجه‌ی بیمارانی که نوعی ضربه به صورتشان وارد شده وارد عمل می‌شوند. ضربه شامل یک ضربه‌ی ناگهانی و شدید است که اغلب باعث شکستگی استخوان‌ها می‌شود و ممکن است منجر به تغییر شکل صورت شود.

گاهی اوقات ممکن است در ناحیه‌ سر، گردن یا دهان دچار رشد غیرطبیعی شوید. این رشد می‌تواند خوش‌خیم یعنی بی‌ضرر یا بدخیم یعنی سرطانی باشد. یک جراح فک و صورت می‌تواند تفاوت بین این دو را تشخیص دهد و بر این اساس درمان را آغاز نماید. در شرایط زیر ممکن است به تخصص جراح فک و صورت نیاز داشته باشد:

• ناهنجاری نیش (دیس گناتی)
  • درد مزمن صورت
  • شکاف لب و یا کام
  • ایمپلنت‌های دندانی فیوز شده با استخوان
  • کشیدن دندان دشوار

مزایای جراحی اصلاحی فک چیست؟

• جویدن

افراد مبتلا به مشکلات فک و گزش اغلب از غذاهای خاصی که قادر به گاز گرفتن یا جویدن کامل غذاهای خود نیستند، خودداری می‌کنند. در نتیجه، بسیاری از بیماران به مرور زمان تغذیه نامناسب دریافت می‌کنند. با اصلاح این مشکلات، بیماران جراحی ارتوگناتیک می‌‍توانند از رژیم غذایی سالمتری بهره مند شوند و غذاهای متنوع‌تری بخورند.

• هضم

روند هضم از دهان آغاز می‌شود، جایی که غذا برش داده و خرد می‌شود تا پس از بلعیدن بتواند به درستی هضم شود. نیش ضعیفی که به خوبی غذا در دهان را پردازش نمی‌کند ممکن است منجر به مشکلات هضم شود. درمانی که عملکرد جویدن را بهبود می‌بخشد ممکن است هضم را بهبود بخشد.

• درد مفصل فک و گزش

افرادی که دارای مشکلات خاصی در فک و گزش هستند، به ویژه فک پایین تحتانی، ممکن است در فک یا مفاصل فک خود احساس ناراحتی کنند. اغلب به این دلیل است که آنها عادت کرده‌اند فک خود را به جلو بیرون بزنند تا نیش بهتری ایجاد کنند یا ظاهر چانه ضعیف را پنهان کنند. در نتیجه، بیماران ممکن است در عضلات فک و مفاصل دچار تنش شوند و در نهایت منجر به ناراحتی فک و سردرد شوند. اگرچه نمی‌توان آن را تضمین کرد، اما اصلاح این مشکلات فک و گزش اغلب باعث کاهش یا از بین رفتن درد مفصل فک و گزش می‌شود.

• سایش دندان

دندان‌هایی که به درستی رو به روی هم قرار نمی‌گیرند ممکن است در نهایت منجر به ساییدگی بیش از حد دندان شوند. این مسئله به ویژه نگران کننده مشکلات Open bite قدامی است، جایی که فقط دندانهای پشتی با آن در تماس هستند. اصلاح مالاکلوژن دندان کمک می‌کند تا دندان‌ها در برابر سایش بیش از حد محافظت شوند.

• تنفس دهان

برخی مشکلات فکی که منجر به مشکل در هم آمیختن لب‌ها می‌شود منجر به تنفس دهانی می‌شود. در حالی که مشکل فک ممکن است دلیل تنفس دهانی نباشد (تئوری‌ها ادعا می‌کنند که تنفس دهانی ناشی از انسداد مزمن بینی علت اصلی مشکل فک است)، اما این امر اغلب خشکی دهان و التهاب بافت‌های لثه است. جراحی اصلاحی فک که باعث می‌شود لب‌ها بدون فشار وارد شوند، به کاهش التهاب ناشی از خشکی مزمن دهان کمک می‌کند.

چه کسی کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی چانه است؟
ادامه مطلب

? جناب آقای دکتر رضا جودی جراح زیبایی صورت و بینی دارای بورد تخصصی جراحی فک و صورت جهت رزو نوبت، مشاوره، اطلاع از هزینه ها و دیگر موارد می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا در واتساپ، با ما در ارتباط باشید.